niedziela, 25 listopada 2012

Mus jabłkowo-melonowy z jogurtem - deser na jesienne wieczory


Gdy najdzie nas ochota na odrobine słodkości nie trzeba odrazu pochłaniać tabliczki czekolady. Wystarczy trochę chęci i można wyczarować pyszny deser, cieszący nie tylko podniebienie ale i oko:) Mam nadzieję, że jak najdłużej będziemy mogli cieszyć się jesiennymi wieczorami a nie zimowymi. Podzielę się dzisiaj z Wami moją  propozycją na urozmaicenie jednego z nich, a mianowicie pomysłem
na mus jablkowo-melonowy z jogurtem naturalnym.






Składniki na 2 porcje:

- 1 jabłko
- 1 melon
- sok z limonki
- 2 łyżeczki syropu z agawy lub miodu
- cynamon
- 1 mały kubeczek jogurtu naturalnego
- kiwi i migdały

Sposób wykonania:

Owoce należy obrać ze skórki i pokroić na mniejsze kawałki, następnie razem zblendować. Mus skropić sokiem z limonki, dodać cynamon i syrop z agawy lub miód w ilościach według uznania. Do przezroczystej szklanki nakładać warstwami jogurt naturalny i mus naprzemiennie. Wstawić na około pół godziny do lodówki. Przed podaniem udekorować plastrami kiwi i słupkami migdałów. Oczywiście można stosować różne owoce, według upodobań:)

Smacznego!!!



Wartości odżywcze:

Owoce - wszystkie owoce są dla człowieka bogatym źródłem witamin i innych substancji bioaktywnych, które niezbędne są do prawidłowego działania twego organizmu. Ponadto, nie zapomnij, że właśnie od diety, która ma niewątpliwy wpływ na twój stan zdrowia , zależy twoje codzienne samopoczucie.
 Owoce tropikalne czy rodzime, surowe owoce czy te przetworzone - wszystkie one mogą mieć korzystny wpływ na prawidłowe działanie twego organizmu.

jabłka - składają się głównie z wody, zawiera jej ponad osiemdziesiąt procent. W 100g jabłek znajduje się tylko 50 kcal. Ponad to, w jabłkach znajdują się takie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu ludzkiego substancje, jak witamina C, witamina E, a także witaminy z grupy B (B1, B2, B6). Oprócz tego w tym popularnym owocu znajdują się pokaźne pokłady potasu oraz mniejsze ilości sodu, magnezu, wapnia, a także fosforu.
Jabłka w diecie pozytywnie wpływają na przemianę materii w organizmie. Ponadto, dzięki zawartości błonnika zmniejszają uczucie głodu i są lekkostrawne. Zarówno zielone jabłko, a także białe jabłka są bogatym źródłem potasu, który wpływa dobrze na pracę serca. Przeczyszczające właściwości jabłek są zasługą zawartych w nich pektyn, które regulują perystaltykę jelit. Dzięki zawartości krzemu, spożywanie jabłek dodatnio wpływa na urodę, to znaczy na wygląd włosów i paznokci.

melon -  to bardzo soczysty owoc, który również w  osiemdziesięciu procentach składa się z wody. 100g owocu to tylko 34kcal. Oprócz tego, w melonie znajdują się takie witaminy jak witamina C, witamina A, a także witaminy z grupy B (B1. B2. B6). Składnikami mineralnymi, jakie znaleźć można w melonie są potas, wapń, magnez, a także fosfor.
Melony przydają się w przypadku takich dolegliwości jak choroby nerek czy także choroby reumatyczne. Są one moczopędne, a także mają działanie przeczyszczające, regulują one działanie układu trawiennego. Co ważne i ciekawe, w stu gramach melona znajdziemy aż dwadzieścia pięć procent dziennego zapotrzebowania na witaminę C. Zawartość potasu pozytywnie wpływa na pracę układu nerwowego.

jogurt naturalny - ze względu na dużą zawartość wapnia, wzmacnia kości, jest łatwo przyswajalny, korzystnie wpływa na florę bakteryjną naszego przewodu pokarmowego. Może być spożywany sam lub jako dodatek do zup, sałatek, deserów. Poprawia stan naszej skóry. Zawarte w jogurcie bakterie z rodziny Lactobacillus, odnawiają mikroflorę jelit, pomagają redukować wydzielanie gazu, a zatem zmniejszają wzdęcia. Pobudzają system obronny organizmu, tworzą naturalną barierę przed szkodliwymi bakteriami. Jogurt jest łatwiej strawny niż mleko. Wielu ludzi, którzy nie tolerują mleka np. z powodu alergii lub nietolerancji laktozy, może spożywać jogurt. Podczas produkcji mikroorganizmy rozkładają laktozę na cukry proste co sprawia, że jogurt staje się bardziej strawny niż mleko.

cynamon - jedna z bardziej dobroczynnych przypraw, jakie mamy w swojej kuchni. Cynamon jest doskonałym źródłem manganu, błonnika, żelaza i wapnia. Badania wykazały, że zaledwie 1/2 łyżeczki cynamonu dziennie mogą obniżać poziom złego cholesterolu LDL. Niektóre badania sugerują, że cynamon może mieć wpływ na regulację poziomu cukru we krwi, co ma szczególne znaczenie dla osób chorych na cukrzyce. Cynamon wykazuje niesamowite zdolności wspomagające leczenie infekcji drożdży,  może mieć właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze. Dodawany do żywności, hamuje rozwój bakterii i psucie się żywności, co czyni go naturalnym konserwantem, może również zmniejszyć rozprzestrzenianie się komórek nowotworowych, a aromat cynamonu poprawia funkcje poznawcze i pamięć.
Olejek i kora cynamonu to prawdziwi siłacze w walce ze zmianami trądzikowymi. Likwidują ropne wypryski, rozjaśniają cerę, zapobiegają plamom trądzikowym, łagodzą przebarwienia.

syrop z agawy - wyciąg z kaktusa agawy ceniony jest ze względu na słodki, mleczny i bardzo delikatny smak. Doceniają go nie tylko najwyższej klasy kucharze i cukiernicy, ale również lekarze i dietetycy.
Zawarta w syropie z agawy fruktoza to cukier prosty, który jest przyswajany przez organizm dużo wolniej niż powszechnie stosowana sacharoza lub glukoza. Agawa zawiera także spore ilości inuliny – naturalnego probiotyku, który powoduje wzrost korzystnej flory przewodu pokarmowego, obniża poziom cholesterolu oraz lipidów w surowicy krwi oraz usprawnia pracę przewodu pokarmowego – zapobiega zaparciom i redukuje toksyczne metabolity. Kolejną zaletą nektaru z agawy jest jego niski indeks glikemiczny – jest on około cztery razy niższy niż w przypadku miodu. Sprawia to, że syrop z agawy stanowi doskonałą alternatywę dla osób ograniczających cukier ze względów zdrowotnych. Oprócz sprzyjających zdrowej diecie naturalnych cukrów, syrop z agawy jest również źródłem błonnika, który w naturalny sposób przyspiesza przemianę materii. Produkt może być spożywany również przez wegan, którzy rezygnują z miodu. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz