poniedziałek, 11 marca 2013

Zdrowa i lekka tortilla

Czasami można sobie pozwolić na tzw. "fastofood". Ale pod warunkiem, że zrobimy go sami. Po pierwsze wiemy z czego jest zrobiony a po drugie mamy przyjemność z gotowania! Moja dzisiejsza propozycja to torilla. Nie do końca jest wykonana samodzielnie, poszłam na łatwiznę i w sklepie ze zdrową żywnością znalazłam pełnoziarnistą tortille. Po przeczytaniu składu stwierdziłam, że w zupełności się nadaje. Zostało mi tylko pogłówkować nad farszem. Poniżej szczegóły.





Składniki:

- 2 torille pełnoziarniste ( w opakowaniu były 4szt - pozostałe można zamrozić)
- łyżka oliwy z oliwek
- 1/2 cebuli
- 1 ząbek czosnku
- 200g mielonej polędwicy wołowej
- mała puszka mixu kukurydzy i fasoli 
- koncentrat pomidorowy
- mieszanka ziół













Na patelni rozgrzać łyżkę oliwy z  oliwek, wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek. Po kilku sekundach dołożyć mięso. Gdy lekko się podsmaży dodać odsączoną kukurydzę z fasolą. Gdy mięso będzie już miękkie dodać 2-3 łyżki przecieru pomidorowego i doprawić pieprzem i ziołami.
Tortille podgrzać w nagrzanym piekarniku, wyłożyć liśćmi zielonej sałaty, na niej położyć dwie ćwiartki czerwonego pomidora i nałożyć przygotowany farsz. Całość zawinąć, tortille pełnoziarniste nie są tak giętkie i miękkie, dlatego żeby się trzymały lepiej spiąć wykałaczką.













Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. dziś też miałam domową tortille na obiadek :D uwielbiam je :D mamuśka placuszki robi sama bo nam kupne nie smakują i bez grama tłuszczu je smaży więc dodatkowo są mało kaloryczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli masz przepis na dobre ciasto i wychodzi przy smażeniu bez tłuszczu, to możesz się ze mną podzielić:)

      Usuń
    2. pyszności :)
      a placki chętnie też bym sama zrobiła :D bo kupne w smaku średnie i wcale nie tanie ...

      Usuń
  2. ale mi smaku narobiłas :))) może w nastepnym tyg uda mi się znalezc trochę czasu i przyrządzic ją wlasnie z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwierz mi, że całość zajmuje nie więcej niż 20 minut:)))

      Usuń