poniedziałek, 10 czerwca 2013

Kuzu - naturalny zagęstnik do zup i sosów


Pwoiem szczerze, że nigdy wcześniej nie miałam pojęcia o istnieniu podobnych specyfików. Do momentu gdy robiąc zakupy w internetowym sklepie ze zdrową żywnością natknęłam się na Kuzu.
Może być stosowane w kuchni jako zagęstnik do zup, sosów, budyniów, kisieli i innych potraw, według medycyny wschodnioazjatyckiej posiada ogromną energię i ma działanie alkalizujące i regulujące trawienie. Wzmacnia żołądek i jelita. Pochodzi z Chin, a powszechnie występuje w górach Japonii.





 Skrobie pozyskuje się z korzeni, które osiągają długość do 2 m, średnicę do 30 cm a masę do 200 kg.  Korzenie zawierają przeciętnie 20-28% skrobi. Ze 100 kg świeżych korzeni uzyskuje się zaledwie 3 kg proszku Kuzu, co decydyje o jego wysokiej cenie. 







Kuzu ma neutralny smak, nie zmienia smaku potrawy. 1 łyżeczka zagęszcza ok 250ml sosu. Należy rozpuścić kuzu w niewielkiej ilości zimnej wody i dodać do gotowanego sosu, mieszając do uzyskania odpowiednio gęstej konsystencji.



Skrobia kuzu wykazuje właściwości zdrowotne. Jest więc alternatywą dla mąki czy skrobi ziemniaczanej.
Co ciekawe korzeń kuzu pomaga w zwalczaniu nałogów związanych z nadużywaniem alkoholu, czy paleniem papierosów. Wzmacnia witalność i dostarcza energii.
Skrobia kuzu jest źródłem żelaza, wapnia i fosforu



Cena niestety nie należy do niskich bo za 125g trzeba zapłacić ok 35zł. Jest jednak bardzo wydajne bo na jeden sos używam około 2 łyżeczek. Najczęściej dodaję do sosów, bo zupy zazwyczaj robię kremy więc zagęszczanie jest zbędne.


Pozdrawiam!!!

2 komentarze:

  1. Słyszałam o tym, że właśnie pomaga w nałogach, o których wspomniałaś i ponoć jest niesamowite w tym. Ale nie wiedziałam o tym, że jest to jednocześnie zagęstnik... hmm.. a jaki to sklep internetowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupowałam w ekosfera.pl ale raczej z tego sklepu juz nie skorzystam bo do zapakowania moich zakupów zużyli chyba z pół lasu. Roumie ze chcieli wszystko zabezpieczyc ale papier po rozpakowaniu zajął mi pół korytarza!
      Produkt sam w sobie polecam bo jest alternatywą do wszelkiego rodzaju zagestników a przy okazji niezwykle zdrowy:)

      Usuń