wtorek, 18 czerwca 2013

Sernik na zimno z truskawkami - Thermomix



Sezon na truskawki trwa więc mój jadłospis opiera się ostatnio głównie na nich. Szczerze mówiąc stanowią większość mojego dziennego menu. Jestem od nich wręcz uzależniona:) Robię musy, koktajle, dorzucam je do serka a ostatnio powędrowały jako dodatek do sernika na zimno! Wykonuje go w thermomixie ale przy użyciu zwykłego miksera napewno również się da. 








Składniki:
- 500g sera twarogowego mielonego
- 400g jogurtu naturalnego
- dowolny aromat
- cukier brzozowy
- 3,5 łyżeczki żelatyny
- 0,5 MT gorącej wody 
- owoce
- galaretka





Przygotowanie:

Przygotować galaretkę według przepisu na opakowaniu.
W gorącej wodzie należy rozpuścić żelatynę.
Ser, jogurt, aromat i cukier brzozowy ( celowo nie wpisywałam ilości, zależy to od naszych własnych upodobań, ja czasami nie daję wogóle) wymieszać 15s/obr.5.
Zmniejszyć obroty do 4 i powoli wlewać rozpuszczoną żelatynę. Mieszać przez kilka sekund. Wlać do formy i wstawić do lodówki. Po jakimś czasie ułożyć owoce i zalać galaretką. Włożyć ponownie do lodówki do zastygnięcia.









Sernik robiłam już kilka razy i zawsze wychodzi smaczny. Idealny jako deser i do tego lekki, zdrowy i niskokaloryczny.

Smacznego!!!

3 komentarze: