piątek, 5 lipca 2013

Chleb bez mąki


 Jak odmówić sobie pieczywa? Nie wiem, ale na szczęście nie muszę tego robić. Odkąd poznałam  właściwości kulinarne fasoli, regularnie raz w tygodniu piekę swój własny, lekki i zdrowy
chleb bez mąki z fasolą w roli głównej.








Składniki:

- puszka białej fasoli
- 3 jajka
 - 1/2 szkl odtłuszczonego mleka w proszu
- 1/2 łyżeczki sody
- łyżeczka proszku do pieczenia
- łyżeczka oliwy 
- 1/2 szkl odtłuszczonego mleka w proszu
- łyżka siemienia lnianego




Sposób wykonania:
Fasolę odcedzamy z zalewy i płuczemy. Dodajemy wszystkie pozostałe składniki i blendujemy. Pieczemy w 180 stopniach przez 25-35 minut. 








Chlebek wychodzi bardzo lekki i pyszny. Jest przy tym niskokaloryczny i przede wszystkim bezglutenowy. W zupełności zastępuje mi pieczywo. Nie wymaga dużo pracy, wystarczy mieć zapas fasoli w domu:)








Smacznego!!!


6 komentarzy:

  1. Ooo rewelacja ! Kradnę przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda całkiem nieźle, myślę że spróbuje upiec swój :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mi na początku wychodził dość wilgotny ale po zmniejszeniu ilości oliwy do minimum jest ok:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny przepis :) jestem bezglutenowcem, więc to coś dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam bo chlebek jest naprawde smaczny:)

      Usuń